2009/10/10

Syfestivalen

Har idag varit på kista mässans Syfestival. Skyndade mig att springa runt och kolla vad det var för intressanta garner och tyger som fanns, eftersom jag skulle få träffa Saga och Amanda. Mina tankar var just då inte så närvarande på sakerna, kan man ju säga. Skyndade mig sedan ner till köpscentret för att träffa de kära. Jag och Amanda åt en god libanesisk måltid medan Saga sov.
Detta lilla underbara troll sov nästan hela tiden medans vi var på mässan. Som tur var så grinade hon lite grann, så jag fick en anledning att hålla henne.
När de hade åkt hem för att vakna till och äta, så vaknade också min garnhjärna till. Som vanligt hittar man ju garn man inte kan vara utan. Dessa härvor var så underbart mjuka och vackra så de gick inte att motstå.
Men man måste ju inte bara köpa färdigt garn, man kan ju spinna själv också. Så då måste jag ju köpa lite ull. Och skulle man inte få lust att spinna av förgarnet kan man ju alltid sticka och tova i maskin.
I det stora hela har det varit en trevlig resa, med trevligt sällskap och Kålles buss går ju alltid dit man vill. Men bäst av allt var att igen få träffa lilla Saga.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina garner du fick tag i till sist! :)

    Jag och Saga tackar för en väldigt trevlig lördag!

    SvaraRadera
  2. Kanske blir det vantar eller pulsvärmare av de gula garnerna.

    SvaraRadera