2010/01/17

Skinn handskar

Nu har jag sytt färdigt mina skinnhandskar. Köpte en sats, färdigt utskurna med tråd och nål, på julmarknaden i Sundsvall. Tänkte börja med dem med en gång. Men så fick jag en idé om hur jag kunde göra dem mer personliga och då måste man ju ha lite betänketid och mer material. Så här blev resultatet.
 
Jag satte in rött kläde mellan sömmarna, lite för att få mer liv i vanten. Har seden tryckt ett mönster i svart, fyllde sedan i med guldfärg. Jag är mycket nöjd med resultatet och det finns ju ingen annan än jag som har ett par liknande vantar.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt fina vantar. Säkert varma också.

    SvaraRadera
  2. ja de värmer jättebra i den här kylan.

    SvaraRadera
  3. Hallå, där! Kollade priset på Konsthantverksgarn idag, kostar 330:- per hekto! Och vällagrat blir väl dyrare?/Evalisa

    SvaraRadera