2010/05/29

Vilodag

Vi är nu ute i stugan för att vila efter en slitsam vecka. Det var tufft att komma tillbaka efter 3 veckors sjukskrivning. Eleverna hade längtat efter mig. Eftersom det snart är slut på terminen så har vi mycket att avsluta. De flesta hade arbeta bra med nya saker under min frånvaro och andra hade passat på att göra ingenting.
Så därför har jag försökt vara ledig i dag.
Har eldat för att det skall vara varmt och skönt inne, ute är det bara 10 grader och havet kyler, så det har kommit några dimbankar. Eftersom jag eldat har jag passat på att koka fläsklägg. Under tiden har jag sytt en kjol till begravningen på fredag. Hade köpt en, men den passade inte riktigt min kropp.
Under hela dagen har L-G spikat golv i gäststugan, så jag har servat med mat och dryck under tiden.
Det har dessutom åskat runt i kring oss ( solen har lyst över våran stuga) så Edgar har gömt sig under sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar