2017/07/16

Regnväder

Dagen började med vackert väder och 19°. Jag började då med att måla fönster. Efter mycket tejpande så var det då dax. Och tur var det att jag tejpat, för det var inte så lätt att måla på de spröjsade fönstren. När de var färdiga var det dax för lunch. Nu hade vädret försämrats och stora grå måln bildats på himlen. Och helt plötsligt kom det regn och då fick vi brottom att bära undan de nu nedstänkta fönstren. Tur man målar med oljefält, så att den inte rann av.
      Nu var det så tid att ta sig till "byn" för att lämna bilen till Amanda. Det var mindre roligt, eftersom det regnade och blåste motvind. Med den lilla båten så styrde jag då kosan mot fastlandet. Det blev mycket blött och jag fick byta regnbyxor när jag kom hem. Det var tur att det var så pass varmt i luften, för då kylda ju inte regnet så mycket. På tillbaka vägen hade det både lugnat med regnet och vinden mojnat.
     Reparationerna går framåt. Vi har nu börjat sätta takskivor. Det är lite bängligt  eftersom de är stora och jag är kort och inte räcker ändå upp till taket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar