2017/07/17

Trotjänaren

I dag har min gamla symaskin fått arbeta. Den inhandlades i slutet på 70-talet. Det var min första helt nya maskin, före det hade jag bara haft råd med begagnade. Den har fått sy mycket kläder och ett och annat kapell till båtarna. Det tuffaste den varit med om är nog kapellet av tjock galon pressning. Den har också hunnit med någon resa till Stockholm. Men för tillfället finns den i stugan.
Den låter som en traktor, men syr fortfarande bra. I dag har jag arbetat med min sommarklänning och där går det sakta men säkert framåt.  Det vore ju bra om den vore färdig innan sommaren tar slut.
I övrigt så har L-G fortsatt med taket och jag hjälper till med handräckning.
Dagen har vi avslutat med en brasa av den gamla inredningen.
Det roliga med brasan var att den ser ut som en brinnande vulkan från Sagan om ringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar