2012/11/02

Hösten kom med stormsteg

Nu är hösten verkligen här, med regn och rusk och mörker. Ibland känns det som om sommaren är väldigt kort. I sommar hände det så mycket så orken räckte inte till för att skriva något här, men nu provar jag med nya tag.
Under sommaren miste vi vår underbara hund Edgar, han fick sluta sitt liv i den aktningsvärda åldern av 12,5 år ( mycket för att vara en setter).
Sedan hade vi turen att ha vårt underbara barnbarn Saga, nästan 2 veckor för oss själva.

Men som sagt nu är hösten här och då ska man väl städa ut sitt gamla liv. Det tänker nu inte jag göra, men städa ut min mamma och pappas stuga däremot. Vi börjar nu få en viss vana i vår familj, detta är den 4:e gången vi röjer stugor och hus. Och man kan ju verkligen inte ta till vara på allt. Men det väcker många gamla minnen. Man hittar saker som man hade som barn, sånt man själv gjort , som mina barn gjort och syrran och hennes barn gjort. För att inte tala om det min mormor, mamma och mina mostrar gjort. Men som sagt man kan inte spara på allt.
I morgon ska vi fortsätta med städningen och då hoppas jag på mycket bättre väder än det regn vi fick i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar