2012/11/17

Vardagen tillbaka

Hemma igen efter in härlig vecka med alla lärar kompisarna, både trä och textil. Resan hem från Umeå gick bara bra. Tråkigt att det bara var dimma eller mörker, för man får ju inte se något av de trevliga vyerna efter Höga Kusten.
I dag bar det dock vardag igen. Första pensionärs svängen var med svärmor. Vi letade tyger till nya jul gardiner,men hon hittade inga. Sedan letade vi kläder, Aina hittade några snygga, men då fanns inte hennes storlek. Jag skulle inget ha, men jag hittade 2 snygga plagg, och dom fanns ju naturligt vis i min storlek. Så då var det ju bara att handla.
Efter en snabb lunch med maken, var det dax för nästa tur med faster. Nu var det bara mat som skulle handlas. Som vanligt, nu för tiden, så hade jag bara 3 saker på matlistan. Men jag lyckades ändå fylla en hel vagn. Märkligt.
Sedan när jag kom hem fanns inte mycket ork att göra nåt mer. Så jag har tagit mig en titt på de uppgifter från högskolan som ligger framför mig. Så nu struntar jag i allt och sätter mig framför TV:n och stickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar