2012/11/15

Inspiration

Nu har vi gjort den sista praktiska dagen på träff 2 i Umeå. Det har varit intensivt men mycket trevligt. Det började med en workshop i att skissa. Från de bilder och idéer vi fått fram, skall vi sedan arbeta i olika material. I mitt fall blev det stickning och virkning.
Lägg Jag valde en del av bilden som vi först målade tillsammans och sedan fick klippa ut en egen del av. Jag har valt att arbeta med de färger och former som jag kan se i bilden. Började med att ticka ett randigt prov av de olika färgerna.
Vidare gjorde jag några prover med struktur.

Provade att sticka bågar med det blå garnet. Hade arbetet varit bredare skulle bågarna ha framträtt bättre.

Där efter blev det små korvar på löpande band. Den här tekniken var rolig och den skulle man kunna använda sig av på många olika sätt.Kommer nu att fortsätta med strukturer. har också gjort några prover i virkat, men de är inte riktigt färdiga ännu. Det tar ju väldigt lång tid att bara åstadkomma en provbit.
Det har varit en trevlig vecka med många diskussioner om läroplanen, hantverk mm. På kvällarna har Jag lärt ut nålbindning till mina kurs kompisar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar